Joined in Gothenburg 23rd September 1963 and payed off 8th June 1964 in
Singapore.
Copenhagen, Oslo, Hamburg, Rotterdam, Antwerp, Marseilles, Genova, Port Said,
Aden, Penang, Port Swettenham, Singapore, Manila, Ilo Ilo, Cebu, Hong Kong,
Shanghai, Pusan, Moji, Kobe, Shimutsu, Nagoya, Yokohama.
Data
- Registreringsnummer: 9626
Ett unikt id-nummer för varje registrerat svenskt
fartyg. Användes 1891-1976.
- Signal: SHXA
- Typ av fartyg: Lastmotorfartyg
- Byggd: 1955 på
Eriksbergs Mekaniska Verkstad i Göteborg, Sverige som nybygge nummer 476.
- Material: Stål
- Systerfartyg:
MINIKOI (1955),
SABANG (1955)
Dimensioner
- Längd: 147,1 meter
- Bredd: 18,95 meter
- Djupgående: 11,74 meter
- Bruttodräktighet: 6 031 registerton
Ett jämförelsetal baserat på fartygets totala
inneslutna volym.
För äldre fartyg är bruttodräktigheten angiven i registerton.
1 registerton = 100 engelska kubikfot = 2,83 m3.
- Nettodräktighet: 3 212 registerton
Ett jämförelsetal för fartygets lastkapacitet
baserat bl.a. på lastutrymmenas volym och tillåtet antal passagerare.
För äldre fartyg är nettodräktigheten angiven som lastutrymmenas volym i
registerton.
1 registerton = 100 engelska kubikfot = 2,83 m3.
Lastkapacitet
- Dödvikt: 8 535 ton
Fartygets lastförmåga inklusive vikten av bunkers,
proviant, vatten, besättning etc.
Maskineri
- Huvudmaskineri: 2-takts enkelverkande 7-cyl. B&W-diesel.
- Maskinstyrka: 8 300 bhk.”bhk.”
är ingen giltigt måttenhet för den här egenskapen.
- Fart: 17 knop.
Historik
Namn och ägare
- 1955-12-15 – 1973-11
- Namn: KYOTO
- Hemort: Göteborg, Sverige
- Ägare: AB Svenska Ostasiatiska Kompaniet (Broströms)
- 1973-11 – 1976
- Namn: BAINING
- Hemort: Mogadishu, Somalia
- Ägare: Ocean Tramping Co Ltd., HongKong
- 1976 – 1984
- Namn: NING DU
- Hemort: Canton, Folkrepubliken Kina
Tidslinje
- 1984 Kondemnerad och ombyggd till pråm.